Spotkanie Podręcznik modlitwy Zobacz większe

Spotkanie Podręcznik modlitwy

Nowy

Książka zawiera wiele poetyckich modlitw oraz psalmów odpowiadających różnym stanom ducha i różnorodnym sytuacjom życiowym. Dołączone są liczne cytaty biblijne, kilka słów o metodzie modlitwy, wiele ćwiczeń oraz wskazówki praktyczne – wszystko napisane w sposób syntetyczny. Autor starał się, by w ręce czytelnika oddać proste i skuteczne narzędzia służące doskonaleniu sztuki modlitwy.

Więcej szczegółów

22,00 zł

Ostatnie egzemplarze!

Zanim zaczniesz się modlić Niektórzy uważają, że modlitwa jest łaską, nie zależy zatem ani od metod, ani od ćwiczeń. Twierdzenie to jest błędem, ponieważ życie z Bogiem łączy łaskę z naturą.Modlitwa, owszem, jest łaską, ale równocześnie sztuką i w tym zakresie wymaga wiedzy, metody, pedagogii. Jeśli wielu ludzi pozostaje w stagnacji duchowej, dzieje się tak nie z powodu braku łaski, ale z braku dyscypliny i cierpliwości. Krótko mówiąc: zawodzi natura- fragment książki.

Proste ćwiczenia wprowadzające w doświadczenie modlitwy proponuje Ignacio Larrañaga, hiszpański kapucyn, założyciel Warsztatów Modlitwy i Życia. Można dostosować je do okoliczności i korzystać z nich wedle własnych potrzeb.

4 ćwiczenia przygotowujące do modlitwy

1. USPOKÓJ SWOJE CIAŁO. Rozluźnij najpierw ramiona, a następnie nogi, poruszając nimi. W taki sam sposób rozluźnij plecy. Odpręż mięśnie twarzy i czoła, napinając i rozluźniając je naprzemiennie przez moment. Zrelaksuj oczy, zamykając je. Rozluźnij mięśnie szyi i karku, poruszając głową najpierw do przodu i do tyłu, a potem spokojnie kręcąc nią w lewo, potem w prawo, aż poczujesz efekt. Powtarzaj czynności przez dziesięć minut.

2. WYCISZ SWÓJ UMYSŁ. Uspokój się i skoncentruj. Kiedy to zrobisz, zacznij powtarzać słowo „pokój” cichym głosem, jeśli tylko możesz podczas wydechu, aby poczuć, jak kojące uspokojenie ogarnia najpierw mózg, a następnie przenika cały organizm. Takie samo ćwiczenie powtórz ze słowem „nic”, wczuwając się w odczucie pustki rozpoczynające się od mózgu i przechodzące przez cały organizm, aż do ogólnego odczucia odpoczynku i ciszy. Ćwicz w ten sposób przez dziesięć do piętnastu minut.

3. SKONCENTRUJ SIĘ. Skup się przez pięć minut na oddychaniu. Następnie uchwyć i oddal wszelkie hałasy bliskie, dalekie, silne i słabe. Wsłuchuj się w ten sposób przez około pięć minut. Potem z jeszcze większym spokojem i uwagą uchwyć bicie swego serca i wsłuchuj się w rytm jego uderzeń, bez myślenia o czymkolwiek innym. Trwaj tak przez pięć minut.

4. ODDYCHAJ ŚWIADOMIE. Usiądź wygodnie i nabierz powoli powietrza przez nos, aż napełnisz dobrze płuca, a następnie wypuść je przez uchylone usta i nos. Oddychaj spokojnie, powoli i głęboko. Najbardziej relaksuje oddychanie brzuszne: równocześnie napełnij powietrzem płuca i brzuch, a potem tak samo je wypuść. Na początek wykonaj około dziesięciu oddechów. Z czasem możesz zwiększyć ich liczbę.

Ignacio Larrañaga OFMCap – urodził się 4 maja 1928 roku w Loyoli w Hiszpanii, zmarł 28 października 2013 roku w Guadalajara w Meksyku. Kapłan z zakonu kapucynów, założyciel Warsztatów Modlitwy i Życia.

30 Inne produkty